Wednesday, February 10, 2010

saya mo pulang..

SEDIH+SUNYI+SEPI...~

my luvly asben sudah kembali pulang ke Labuan ptg smalam setelah 5 hari pulang ke sini ats urusan kerja.
So, smalam aku amik replacement leave, just nk spend ms dgn en asben yg terchenta..

By tgh hari aku, asben& Mufazzal dh bergerak ke KLIA sbb nk singgah ke Bangi& Putrajaya. Mujur Abg k, Kaksyida+Hana nk ikut skali hantar asben ku ke airport. kalo tak..mo lemah longlai aku nnt lps asben terchenta pergi..

tiap kali asbenku blk ke sn, separuh jiwa+semangat aku pasti pergi ikut bersamanya.. ="( saat tu Tuhan je yg tau..tambah2 tiap kali melihat wajah hero yg saling tak tumpah rupa abahnya.."aduhaii anak ummi.. kesian sungguh dirimu membesar jauh dr pandangan mata abah.sabar ye nak..ni utk seketika je..smp ms nnt, kita akan blk dok semula dgn abah bersama baby baru kita ok =) "

Mujur Mufazzal dh semakin memahami dgn situasi sekarang. semalam pn lps asben aku check in, dia dh tak mencari sangat abah nya, asyik dok ulang "abah keje..abah keje". cuma bila nmpk aircraft je dia akn jerit, " babai aircraft..babai abah..." sayunya hati yg mendengar ni tiap kali anakku ulang kata2 tu..

mlm td ms nk tido pn Mufazzal dok ulang yg sama..ummi nye ni ape lg..dh berjurai air mata..Mufazzal agak kaget, wlpun dlm keadaan gelap lampu dh tutup, dia masih nmpk& tau ummi nya tgh nangis..dia terus naik ats bdn aku cium pp kiri kanan, mulut, idung aku ckp "abah keje..", pstu dia mntk peluk.."ummi..peyuk..peyuk.." aaaaa..sedih..sedih..sedih...
takmo citer lg..sebab mmg tgh sedih ni...

YA ALLAH..
kuat kan semangat aku utk hadapi dugaan ini.
Aku yakin ini dugaan ini hanya utk seketika buat diriku &suami
utk kuatkan lagi kasih sayang antara kami berdua dan anak-anak..~

1 comment:

mama rayyan said...

huhuuh...i know how u feel coz we in the same boat....adhan pun sama...bila tanya "papa mane?" nnt laju jer dia jawab..."papa working..".sedih kan?kecik2 lagi dah jauh dr papa dia....aku pun harap tak lama la aku jadik weekend wife and weekdays parents nie...caiyok2...