Wednesday, August 3, 2011

Apabila emosi dan konflik jiwa tersentuh

memang betul rasanya kata-kata yg seringkali kita dgr pedihnya hati bagai ditusuk sembilu. tambah pedih bila ianya disebabkan oleh insan yg paling dekat dgn kita...

keadaan agak berserabut, konflik pada emosi untuk seminggu dua ini..
  • Tekanan+tanggungjawab di tempat kerja semakin bertambah. Sesuatu telah terjadi di luar jangkaan. mungkin ini adalah ujian& pengajaran untuk saya supaya lebih berhati², dan peka dgn tanggungjawab yang diamanahkan. semoga kesilapan itu tak berulang lagi. Komitmen! ya..to do well and achieve the best results.
  • Tekanan utk menjaga& mendidik anak-anak yg semakin membesar juga semakin menduga kesabaran diri. tambahan dengan kelasakan hero kecik itu yg semakin aktif dan banyak pe'el nya. memang betul² menduga saya sehingga kadangkala hilang rasa sabar bila akal yang waras ini tak dapat mengawal diri. akhirnya anak yang menjadi mangsa kemarahan saya. kesian dia..ummi mintak maaf, ummi tak mampu lagi menjadi ummi yg baik buat kalian.
  • keadaan kesihatan An-Nur Wafiyya juga kurang baik untuk minggu ni. demam..mungkin disebabkan dua lagi gigi di atas yang baru menunjukkan wajahnya. dan mungkin juga badannya terkejut disebabkan terjatuh dari sofa kelmarin, akibat kelalaian saya..
  • tekanan dan emosi yang lain...hanya DIA yang Maha Mengetahui..
semoga Ramadhan kali ini dapat memberi Nur dan Rahmat kepada saya menjadi insan baru untuk ke arah yang lebih baik dan diberkati serta lebih sabar..insya Allah..~

1 comment:

amiza said...

angah,karenah anak2 mmg buat kita pening & kadang2 hilang sabar..1 day 1 story, lain hari lain hal yg diorang buat