Tuesday, December 20, 2011

18 months!

An-Nur Wafiyya is 18 months today!

Sungguh cepat masa berlalu...;)
Alhamdu Lillah..Wafiyya membesar dgn sehat, baik dan cergas (rasa cam terlebih cergas pn ade)
Walaupun Wafiyya masih lg di dalam pemantauan doktor (akibat jangkitan bronchopneumonia 2 bln yg lps), dia sudah menunjukkan perkembangan yg positif.Cuma buat ms ni Wafiyya masih lg perlu mengambil 1-2x puff-flexotide dlm sehari..
my lil' bambam~

Dan paling saya gumbira dan bersyukur...ialah saya masih dimurahkan rezki utk menyusukan Wafiyya sehingga kini. Alhamdu Lillah, target utk 1 thn setengah sudah dicapai. Target to breastfeed her for 6 months lagi akn diteruskan wlpn kini Wafiyya sudah minum susu formula kerana stok susu saya sudah tidak mencukupi utk menampung keperluan Wafiyya..Mungkin juga saya sudah tidak lg menge'pump' di office. ya..itu salah satu faktor susu saya semakin kurang. Asalnya pee'l tidak menge 'pump' ni disebabkan stok yg dapat semakin merudum. So, semangat pn semakin kureng..dan lama² tu semangat malas pn datang..dan inilah hasilnya..production of milk semakin less and less...Mujur la di rumah Wafiyya masih mahu lg direct breastfeed... 
Jelas lg di mata saya, saat saya mengendong, meriba, memeluk Wafiyya ketika dapat menyusukannya seawal usianya sehari mengenal dunia yg ketika itu seberat 3.25kg , ketika usianya 2bln, 4bln, 8bln dan seterusnya sehingga kini 18 bln yg mana Wafiyya kini menjangkau 10.3kg. Perasaan menyusukannya tetap sama.GEMBIRA& BAHAGIA :D

So, kepada Cik Medela saya..selamat bercuti! Terima kasih kerana menemani saya, membantu saya sepanjang proses saya menyusukan babygal kesayangan saya itu. Perkhidmatan Cik Medela akan disambung bila sampai rezeki seterusnya nanti ye..;)
*saya sungguh rindukan saat² ini- 'projek' menambah stok EBM, di surau opis

2 comments:

-T.e.d - said...

Izza. guna medela okay tak? b4 ni akak guna spectra. yg 2nd ni cadangnya siap nak beli freezer.. hee nak wat simpanan stok yg sebnyak yg dpt semasa cuti 3 bulan nati. tgok org lain bersusun cantek.. hope impian jd kenyataan.. :-)

angah`izza said...

kaklong: medela tersangat la ok..kalo yg spectra tu ok lg,beli medela harmony tu pn pd kami dh ckup ok.at least ade 1 manual n 1 electric. medela harmony tu pn ok gak.suction dia mcm baby nye suction, lembut je n kita boleh control the pumping session ikut keselesaan kita..slalu kalo kena travel/ drive, kami prefer bwk medela harmony tu, sng sket..takyah ssh2 nk cr power supply