Monday, July 2, 2012

Menawan Puncak Gunung Datuk mencari jejak Hang Tuah

Assalamu'alaikum...

Yehuu..akhirnya misi kali kedua utk tahun ini sudah tercapai. Hilang segala debaran..segala gelisah..segala kerisauan..hehuu..Alhamdu Lilllah..syukur kerana Allah telah memudahkan segala urusan..memakbulkan impian dan hajat saya.

Biarpun ade suara-suara sumbeng yg berkata eleh..Gunung Datuk je..tak mencabar sangat pn..bla..bla..bla..
tp pada saya..i still take it as a challenge! Biarlah..sekurang-kurangnya saya dh sampai 

Biler: 30 Jun 2012
Di mana: Gunung Datuk, Rembau Nogori Sembilan

sessi warming up dan bacaan doa sebelum aktiviti mendaki bermula 

 the 2 iron ladies, muahaahaa..

br suku perjalanan, mcm nk pengsan tp masih mampu nk senyum sbb nk bergambar punya pasal

sudah sampai di tapak perkhemahan, bermula untuk cabaran manaiki tangga

kanak-kanak ribena bersedia nk naik tangga

 dah nampak view kt bawah sikit

tangga ini agak mencabar utk orang2 yang gayat, tetapi tidak saya (riak lagi)

amik gambar lagi sementara tunggu turn nak naik ke puncak

akhirnya sampai..tp En Jono (berbaju oren+bertopi) kata di sini bukan puncak
 lagi.so saya pn panjat la batu yg mana btul2 puncakny(kt blakang tu).hehe...

dan saya pn beraksi penuh gumbira sbb berjaya berdiri di tmpt tertinggi di Gunung Datuk

dan berposing lg dgn eksaited la kunun nya.. B-)

terima kasih kaki tersayang..kerana mampu membawa saya naik ke atas.
Juga boipren baru saya, Mr. NB

weather masa mula-mula sampai ok lagi..tp biler saya naik ke puncak dh begini rupanya..

saya hanya mampu bawa kamera phone Mr. Samsung saya je..takde camera mahal, besar gedabak mcm awek tu


 Cik Azra..yg saya terpaksa tinggalkan di awl pendakian. sorry babe, akak tak larat nak tunggu lama
macam pesta kt atas ni..yang pasti di atas puncak memang sejuk

model tambahan. tenkiu Baim.. just nk buktikan betapa besarnya batu ini 

cabaran menurun gunung sudah bermula..seriuss, biler tgk blk trail ni mcm tak percaya, "Eh, ni ke jalan yg aku lalu & panjat td?"

turun berjemaah bersama geng UTM yg kami jumpa ms nk sampai di puncak.ms tu derang br nk turun.derang berkhemah di ats sana.

adat menumpang..menunggu dengan penuh sabar..sangat sabar kerana hanya sejam lebih je menunggu..
tak boleh nak mandi, salin baju/kasut kerana smua barang dlm kereta En Azmi..

*akibat eksaited, penat, sibuk bergambar..maka jejak Hang Tuah lupa nk dijejaki.Serius saya lupa :(


2 comments:

Saya Budak Baik said...

akak.. geng utm je.. bukan uthm.. hehehe marah ayie.. hahah

angah`izza said...

oo..ye ke.silap pandang la ms tu..ok, sudah tukar ke UTM.