Wednesday, March 21, 2012

Naik Tangga Turun Tangga


1 Tingkat = 24 anak tangga
19 Tingkat = (19 tingkat x 24 anak tangga) = 456 anak tangga
37 Tingkat = (37 tingkat x 24 anak tangga) = 888 anak tangga
**********
Minggu 1       (21/2/2012) :  tak hadir 
Minggu Ke-2 (28/2/2012):  memanjat tangga from Level -1 till Level 18, @ Menara TM
Minggu Ke-3 (06/3/2012): tak hadir lagi..
Minggu Ke-4 (13/3/2012): tak hadir jugak sebab cuti banjir
Minggu Ke-5 (20/3/2012): naik tangga till Level 36..
Minggu Ke-6 dan seterusnya...: taktau lagi, tp dgr kabar kena up lagi smp puncak Menara TM.

Adoii...terasa spt mau pengsan saat nak sampai ke atas..mujur mental dan semangat kuat, berjaya jugak saya naik sampai ke atas tanpa henti (wahh..bunyik dh mcm riak pulak).  Tp sebenar-benarnya tidak.Tak terlintas nk bangga diri pun ye..ini baru permulaan usaha je. Cuma nak berkongsi perasaan puas hati bila dh sampai ke atas ;)

Yelaa..bila saje² fikir, tanpa tujuan mmg takkan saya panjat beratus anak tangga itu. (melainkan latihan kebakaran di office. tu pn kena turun tangga je..) 

Ape yg sedang saya lakukan sekarang setiap minggu hanyalah latihan kecergasan. Sekurang-kurangnya ummi Mufazzal dan Wafiyya ni masih berpeluang untuk bersenam, untuk fit, hikhik...B-)

Namun saya masih perlukan latihan tambahan yang lain. Latihan sekarang masih belum cukup.Plan nk pi survey gym center yg memang disediakan untuk staff, dekat Menara. Nampak yang tu je la paling mudah and dekat utk training.Abis kerje boleh trus pi. Free lg..kalo nk p gym kt luar rasanya tak sempat. Celah masa mana pulak nk curik kalau dh smp rumah. Lagi pulak segan..plus kena charge, huhu...

Yeaahh..Ini merupakan persediaan awal saya dan team untuk satu mission yg akan datang. 
Moga dipermudahkan segala urusan dan usaha saya; 
Dan moga ada rezki saya untuk mencapai mission itu, Insya Allah..
Mission yg saya impikan setelah sekian lama...~:)


No comments: