Tuesday, February 10, 2009

susu

topik yang ringkas.

tak sampai 2minggu lg mufazzal nk celebrate besday dia yg pertama.sejak 2minggu yg lps aku&suami dh tukarkan susu formula mufazzal.after putus breastfeed ms usia dia 7bln, aku&suami beri dia susu d*mex. ms lasyear kn ulangtahun d*mex yg ke-50,teruja la gak tgk iklan kt tv tu.tp hero kecik ni mampu bertahan sebulan lbh je dgn susu tu sbb dia cirit birit.pastu kitorang tukar plak ke susu d*t*h lady,sbb abah nye ms kecik2 dulu mnum susu tu.kunun2 nk bg samer geng dgn abah la.tp camtu gak,hanya bole bertahan sebulan setengah je.sudahnya doc advise kami bg dia susu soya sbb mufazzal intolerate dgn lactose.so selama lbh kurang 5bln gak la mufazzal sedap minum susu soya isom*l, & abah nye la yang 'sakit' membeli susu tu yg harga setin nye kt labuan ni RM58.90.sebulan lbh kurang 3tin kena prepare utk hero kami ni.adess~anak punya pasal,takpela..

so, rite now,mufazzal dh kembali kepada d*mex!huhuu..semakin kuat dia menyusu&bdn nya pn semakin ketara membulat.ms memula mnum dulu,aku wat 5oz je(ikut sukatan ms mnum isom*l),sekali dia nangis,mengamuk x cukup.aku wat lg 4oz abis.licin..siap sendawa besaq lg.mane tak sedap,aku beli yg ade flavour honey.(aku try mnum,mmg sdap pn).

No comments: