Wednesday, July 29, 2009

HUJAN

as usual aku bgn jam 6am sbb wat ms ni aku msih ke ofis bersama alang dgn EGO nya jam 7.30am
tp ni hujan sangat lebat.mm, agak risau mgkn lmbt smp opis.
nk drive?oo..tidak,konfem aku smp opis kul 9 lebih!
so kami redahkan je kuar pg ni, mujur ms tu ujan dh renyai-renyai..
jalan memang jammed! naik moto pun jammed! sebabnya..beberapa pemandu yang tak b'timbang rasa. cuma fikir diri sendiri je, masuk celah sn celah sini without signal, yg penting derang nk cepat sampai ofis. ape korang pk korang je nk p ofis? tak kesian ke pada kami-kami yang bermotor ni dlm ujan?mujur la alang ade skil rempit+cilok-cilok celah kete.huhu..~
along the journey ni aku dpt la tgk mcm2 ragam penunggang dan pembonceng motor dlm keadaan ujan. ade yg berjaket saje, berbaju ujan, sarung beg galas dengan beg plastik sampah(ini pembonceng buat sbb takut beg yg digalas basah), pakai kasut, tp tak pakai stokin(takut stokin basah) dan macam2 lg la..tp 1 yang menarik perhatian aku, ade sorang encik ni bwk motor dgn kasutnya dibungkus plastik. erm..wahai encik, tindakan encik tu agak mengundang hazard. kn ke plastik tu licin, tak ke hazard bila encik nk tekan clutch / break? kalo ye pn encik sayangkan kasut tu, bungkus msuk beg, then encik pakai je selipar atau pakai je kasut yang kalis air.
ape2 pun, kepada pemandu kereta, lori, bas, van dan sebagainya, harapnya korang respect la pd riders di jalanan. kena-kena lak dalam hujan @ traffic jem.korang tu 4 tayar, motor ni cuma 2 tayar je..(peringatan utk aku gak). kalo tak paham gak, tak tau la...~

No comments: