Thursday, July 30, 2009

say "NO to H1N1"

ntah nape tetiba pg ni aku selsema.
bdn rs cam nk demam, tekak plak pedih je
msuk opis aku selambe tdo
badan rs lemah je
dlm kol 10 lbh dh tak tahan(sebenarnya risau)
mungkinkah....? sebabnya semalam gi HUKM visit diana yg brbersalin
mntk excuse nk ke poliklinik bersebelahan opis
smp di klinik, terus nurse suruh pegi ke kaunter saringan H1N1 (emergency case)
aiyokkkk.....!
biar btol?
ramai gak patient yg menunggu giliran di situ
student yg masih beruniform skolah pun ramai
smp ms, turn aku pn tiba

doc: nurul, dh berapa hari camni?
aku: br je selsema pg ni, batuk dh beberapa hari
doc: batuk ade dlm sminggu?
aku: br 3 ke 4 hari
doc: so, ade berada di mana2 kawasan yg terdapat kes ke?
aku: rs nya takde la plak, cuma smalam saya gi HUKM, tgk jiran bersalin
doc: tmpt keje ke?
aku: tempat keje saya ok je doc, takde ape2 kes lg. clean je...
doc: ooo..ok, kita check dulu

setelah suhu bdn diambil, paru-paru di check

doc: ok nurul, so far takde ape2. suhu badan 37.1 je, paru2 pn ok.selsema& batuk biasa je. jgn risau ok. .
aku: fuh...selamat! wat suspens je kena check kt cni (sambil tersengih..)
doc: biasela..pemeriksaan awal

Alhamdu Lillah...selamat aku
aku balik ke opis dengan membawa bekalan ini:

No comments: