Wednesday, January 4, 2012

His 1st day to School


He’s very excited about finally he was able to go to school. This morning, although it was difficult to wake up, he remains enthusiastic when solicited by his nagging ummi and ceklis.. (itupun setelah saya tunjukkan uniformnya yg sudah tersedia tergantung..)

Tiba di sekolah, pada mulanya Mufazzal malu-malu..(tp sebenarnya mau). Tp dek pujukan Teacher Ruslinda,umminya dan ceklisnya akhirnya Mufazzal mau juga join kawan-kawan nya yg lain di situ. Takde masalah untuk dia menyesuaikan diri sebab Mufazzal mmg seorang kanak-kanak yg cepat mesra dan suka berkawan.

Tak sampai sejam pun saya di tadika menemani nya di hari pertama persekolahan. Tengok pada gayanya dia dah boleh adapt dgn persekitaran, cikgu-cikgu di situ and kawan-kawan yg baru dikenalinya. Bila saya katakan padanya yang ummi nak blk dulu, nnt petang ummi datang jemput, dia hanya mengangguk sahaja (dh seronok jmp kawan baru la katakan).

Masa saya nk blk tu, masa minum pagi utk kanak-kanak disitu. Jadi, saya lengahkan masa utntuk melihat gelagat Mufazzal dr mula-mula beratur nk ambil makanan+minuman sehingga ms makan nya. Dlm pada saya menunggu tu;
Mufazzal: Ummi..balikla cepat..
Ummi: Ok2..ummi nk balik la ni..janji abg takmau nangis. 
Mufazzal: takla..tak nangis pun..:D

Senang hati saya....~





3 comments:

Anonymous said...

wa.. rilly loike the kaler, uniform.. kelas.. meja..Semangat dibuatnya.. dah besor anak2 kita kan.. Selamat maju jaya Mufazzal..

rubaizah said...

umur dia baper? tadika mana ni?

angah`izza said...

kakghazi:tq kak..=) itulah..dh bsr kn ank2 kita. rs cm br je lg sama2 pegnen, lahirkan depa..usung depa dlm stroller p klas..hikhikhik..

kak baizah: umur Mufazzal bln dpn 4thn, insya Allah..tadika Bonda Mama Kids Center. ade kt seluruh negeri branch dia. kt S'gor plg byk