Friday, January 27, 2012

Sungguh kurang asamm encik itu!

Alkisahnya semalam tayar incik Wira saya terkena skru. tayar depan pulak tu disebelah driver. panik tu takde la mana, cuma risau tak lepas blk umh je..so saya pun bersama 2 lg member berpusing2 la kt area Kelana Jaya utntuk mencari mana-mana kedai tayar yg buka. Almaklumlah..Chinese New Year, so byk lagi kedai yg tutup. Tambahan pulak di area Kelana Jaya ni kebanyakkan kedai tayar/ bengkel rasanya dimonopoli oleh kaum Cina.

Bila dh tak jmp kedai tu, saya amik keputusan utk singgah di Shell, untuk pump tayar tersebut memandangkan nampaknya semakin flat..smp kt situ ade la iklan2 utk servis tayar pancit/ rosak. Member saya pn advise utk try kol mamat yg promote servis utk masalah tayar pancit. Ni no mamat tu.. 
ABU-0173750034

Dlm 10minit kemudian mamat ni sampai. buat keje2 tampalan (inject cacing org kata), tak smp 10 minit pun..dia charge saya RM 30. amik ko! macam haramm..smp RM30 dia ketuk saya. mmg tamakk melampau tahap gaban ko mat..

Smp sekarang bila terkenangkan hal ni, saya rasa sakit hati sangat. Taktau la kenapa ms tu saya tak persoalkan/ ungkit kt dia yg harga tu terlalu mahal.Hulur la jugak RM30 itu wlpun ketika tu saya sgt la terkejut+tak ikhlas (sebab dlm hati dok maki hamun dia). Kalo p kedai, baru RM5 je cina brothers tu charge.ampehh tol. org melayu pn mau tipu org melayu ka?

ape pun saya pasrah andaikata RM30 itu mmg bukan rezeki saya..tapi saya tak redha RM30 itu diberi kpd mamat penipu yg mengambil kesempatan kpd org lain...[pasrah..redha- dh mcm ombak rindu la pulak (^,^) ]

Kepada En Abu,(spt nama yg terlekat di Shell/ Petronas area SS4, Kelana Jaya);
"Awak memang sungguh ampehh!! sungguh kurang asamm..sanggup menganiaya org lain, mencarik rezki sampingan dgn cara menipu sebegitu.."

*saya yang sangatt marah& sakit hati...

No comments: