Friday, January 13, 2012

Setelah Seminggu Bersekolah

Begini la rupa hero saya pd hari ke-4 persekolahannya...
*tp gmbr ini br sempat diambil kelmarin, 2 hari selepas kejadian. 

Alkisahnya, Mufazzal dicakar teman setadika+setaska nya..Menurut cikgunya, Mufazzal tak mengusik/ bermain pn dgn temannya itu. Menurut cikgunya lagi, teman Mufazzal itu mmg antara yg paling lasak&agresif di situ and kebetulan ms hari kejadian kuku temannya itu tersangatlah panjang (mengalahkan kuku org tua bak kata cikgunya), hehe..

Tp mujurla..Mufazzal tak menangis pn apatah lagi membalas perbuatan temannya itu. Cuma dia p mengadu kt cikgunya kata mukanya pedih, kawan buat and ms mandi ade sedikit merengek sbb pedih. Ape-ape pun "gentleman la u, my hero!"

Jenuh ibu kepada teman Mmufazzal itu call dan sms saya memohon maaf bg pihak anaknya sehingga sanggup menanggung kos rawatan if saya bwk Mufazzal ke klinik. it's ok..small matter je. Cuma saya psn pd    si ibu itu, potong la kuku anaknya itu.

Blk dr taska ptg tu, husband saya sapukan *krim ke pd luka² di muka Mufazzal. Kalau tgk betul² mmg teruk and agak melampau la jugak. Tp takpe la abang Mufazzal.."learn from the experience, ok!"

*nk tau saya pakai krim ape? hahaa..krim cocoa butter by Palmer's yg utk breastfeeding mommy. Yang tu paling cepat berkesan (from my experience). Mlm td tgk pd luka² di muka Mufazzal dh nmpk kering and berkurang pun..

Dan ini hasil kerja/ pembelajaran Mufazzal selama seminggu bersekolah...

"I'm proud of you, dear...:D"


3 comments:

MiNaH LeTeR.... said...

alaaa...siannyer mufazzal...mane leh x melawan..anak kapt TUDM kene jadi hero tau..hehe...

Fazira Albaijure said...

tudia. kena cakaq. hhuhu. get well soon abanglong :)

rubaizah said...

alahai kesiannya... kat sekolah mmg mcm2 ragam budak2... terpaksa la bersabaq...